söndag 18 december 2016

Årets utveckling och mål framöver

Utvecklingen 1 år tillbaka.


Jag valde att ta med perioden i december 2015 för att visa hur stor volatilitet jag hade tidigare innan jag la om min strategi. Det förstärker även fallet under februari 2016.

Återhämtningen har gått bra sen jag la om mitt sparande. Förhoppningsvis kan jag fortsätta prestera bra. Jag anser att jag har mycket att lära och därför har jag valt att inte sätta upp ett mål just nu om att slå något index. Jag har ett mål med en långsiktig avkastning på över 7% årligen.

Med en årlig avkastning på 7% och insättningar på cirka 10000 kr i månaden kan jag nå 1 000 000 kr innan jag fyller 30 år.

Men som du kan se i mitt inlägg om mitt sparande under 2016.

Överblick i sparandet året 2016

Har jag faktiskt lyckats spara i snitt över 12 250 kr i månaden.

Jag vill vara försiktig i mina beräkningar så att jag inte blir missnöjd över redan bra resultat. Istället blir jag bara mer positiv när jag presterar bättre än dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar