torsdag 15 december 2016

Starten på min resa!



Hejsan och välkomna till min nystartade blogg.


Introducering av mig själv

Jag är som sagt född på 90-talet.

Jag har sparat i några år nu och jag har fört viss statistik på datorn för min egen skull.
Men efter att ha följt flera av de större bloggarna under tiden känner jag att en blogg kan vara ett perfekt sätt att både dela med mig av mina investeringar, att kunna blicka tillbaka på tidigare år men framförallt genom att tydligare hålla koll på mina utgifter och mitt sparande.

Jag vill dessutom göra bättre beslut när det kommer till hur jag använder mina hårt inarbetade pengar. Vilket kan göra att jag inte påverkas lika mycket av snabba beslut i mitt investerande då jag tänker redovisa allt på bloggen.

Efter flertalet böcker om aktiemarknaden och sparande har min plan formats till att spara långsiktigt och med stor fokus på utdelning för att skapa som många talar om en pengamaskin som jag kan leva på längre fram i livet.
Jag gillar "ränta på ränta" -effekten och den kommer vara en stark drivkraft för tillväxten i min portfölj när den växer sig allt större.

Jag hoppas att du som läsare kommer uppskatta bloggen!
Ta gärna lite hänsyn till mitt skrivande då jag inte är perfekt! :)

3 kommentarer:

  1. Hej, och varmt välkommen till bloggosfären!

    Det ska bli kul att följa dig och din resa.

    Mvh
    Framtida Frihet

    SvaraRadera
  2. Hej och tack så mycket!
    Roligt att du tittade förbi och dessutom lämnade den första kommentaren. Minnet för livet hoppas jag! :)

    Jag har faktiskt följt dig ett tag nu och du har en väldigt härlig blogg. Du är en av de jag fått inspirationen för att starta min egen.

    Mvh
    Utdelningsspararn

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att höra! Det gläder mig :-)

    SvaraRadera