torsdag 15 december 2016

Överblick i sparandet - Året 2016


Jag vill inte göra för många inlägg över hur mina investeringar har varit fram tills nu. Jag planerar att ta upp flera misstag jag har gjort för att visa hur jag kom till insikten att långsiktighet lönar sig.

Men jag vill samtidigt ge läsaren en överblick över mitt år.
Inlägg kommer om vilka bolag jag har samt hur mycket utdelning jag får från varje bolag. Men jag börjar nu med en överblicksbild så du kan lära känna mig och mitt sparande.
Mitt sparande 2016 fram tills idag då bloggen startades. Uppdatering kommer i Januari när året är slut.


Mitt sparande har under året varierat kraftigt som du ser då jag under vissa perioder velat ha en liten buffert under en viss period t.ex. inför Brexit-omröstningen vilket var bra. Framöver tänker jag spara upp en liten buffert dock så att jag slipper dessa volatila svängningar och att jag kan vara redo vid en tvär nedgång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar