torsdag 2 mars 2017

Februari månads utdelningar

Äntligen är det dags igen för mitt favoritinlägg. Redovisning av mina utdelningar under månaden och jämföra dem med tidigare år. Även då det bara är två år med i beräkningen känner jag stor glädje av att se skillnaderna mellan dem.


Bolagen som delade ut pengar till mig under Februari var:

-OHI
-SPHD
-Apple
-Stag
-Starbucks
-Realty income


Redovisning av Februari månads utdelningar:





År           Utdelning         Ökning i kr      Ökning i %

2015             0                         -


2016        842,68 kr             842,68 kr           -


2017        1287,23 kr           444,55 kr         52,7% 





Härligt att se dessa ökningar jämfört med året innan.
Utdelningarna denna månad täcker 21,45% av mina utgifter på 6 000 kr vilket känns riktigt bra.



Under 2016 hade jag Volati Pref och Akelius Pref som delade ut cirka 800 kr men jag sålde alla dem för att satsa på innehav som höjer utdelningarna. Speciellt då OHI gav 8% med en utdelningstillväxt på ungefär 6-9% årligen. Samtidigt som preferens aktierna inte höjer.
Vi får se med tiden om jag gjorde rätt val.




Är du nöjd med din Februari månads utdelningstillväxt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar