torsdag 26 januari 2017

Dagens 3 köp!

Denna gång var jag verkligen osäker på vilka bolag jag skulle köpa.


Jag förde över 9500:- till sparandet idag.

Igår hade jag bestämt mig för att öka i Castellum och Johnson & Johnson och plocka in Realty Income i portföljen.
Vilket jag även delade med mig på twitter.

Men idag när jag kollade i portföljen och skulle föra över pengar så kände jag att OHI ligger fortfarande på riktigt fina nivåer.
Inlägget om ( Omega Healthcare Investors Inc )

Det var här min osäkerhet visade sig.

Eftersom jag köper amerikanska bolag med minst 3500:- per order.
(Det beror för att courtaget för mig är minimum $1 på den amerikanska marknaden.
Med 0.25% courtagenivå hamnar det kring 3500:- för att jag inte ska betala för mycket i courtage.)

Om jag ville öka i OHI var jag därför tvungen att välja bort Johnson & Johnson eller Realty Income.
Under December gjorde jag ett inlägg om Realty Income och där skrev jag att intresset för aktien är stort och planen har varit att starta en position.
Inlägget om ( Realty Income )

Vilket i slutändan gjorde att jag valde att plocka in Realty Income i portföljen och att öka min position i OHI och Castellum.

Mina 3 köp:
-Castellum                                              15   st
-Realty Income                                        7    st
-Omega Healthcare Investors Inc            14  st


Dessa köp ökar min utdelning med:

-Castellum                                              75     kr
-Realty Income                                       145    kr
-Omega Healthcare Investors Inc            284   kr       

Totalt bidrar dessa köp med ungefär 504 kr i utdelning. 

Min prognos på totalt sparande för Januari hamnar mellan 10 000:- till 15 000:-
Vilket visar att jag har mellan 500 kr och 5500 kr kvar att köpa för. Exakta summan kommer jag kunna se under Februari månad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar