onsdag 4 januari 2017

Unga Aktiesparare - Mitt sparande

Jag är medlem i Unga Aktiesparare. Jag försöker använda deras 5 gyllene regler ibland.
Gå igenom vad jag vet om mina innehav, ifall jag behöver läsa på mer om dem för att jag ska hålla mig uppdaterad och även veta varför jag äger aktier i bolaget.



Deras 5 regler:

1. Förstå vad du köper
2. Håll dig informerad
3. Spara långsiktigt
4. Spara regelbundet
5. Sprid risken

Varför jag tar upp detta är endast för att du som läsare ska få en inblick i mitt tänk och då jag gjort en liten förändring i portföljen.

Unga Aktiespararnas gyllene regler. Håll dig informerad och sprid risken.

Eftersom jag är intresserad av att bli delägare i Realty Income med en 5% vikt i portföljen ville jag kolla hur stor andel av portföljen jag har i fastighetsbolag. Vilket ligger ungefär på 27%. Med ytterligare ett bolag känns det för mycket.

D Carneige & Co är ett innehav jag hade sen tidigare men inget intresse att bygga vidare på.
Därför sålde jag hela mitt innehav igår. Pengarna placerades i H&M, Castellum, OHI, Volati, Kopparbergs och Spiltans fonder istället.


Jag har tänkt göra inlägg om mina största innehav framöver. Jag skall börja med OHI vilket är mitt just nu största enskilda bolag.



Detta inlägg är inte sponsrat. Endast något jag vill ta upp då det har med mitt sparande att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar